Calm.

Suni
Amani.
'To be or not to be, that's the question'

Kena Tipu *part 1
Sunday 9 December 2012 | 13:40 | 0 voices
Hai! Haa so macam mana? Menarik tak title dia? It must be fun!

Cerita dia semua bermula kat Twitter. At first tu aku ada la kenal dengan sorang budak ni. Nama dia Daniel Izaac lah kononnya kan. Kenal kenal kenal kenal last last sangkut. Then first time aku otp dengan dia, aku agak terkejut, sebab his voice! LIKE GIRLS. Tapi aku okay ja sebab maybe dah memang suara dia macam tu. Dia cakap dia stay KL, umur 16 (even younger than me), international school, wth!

Sebelum tu, Daniel ni someone yang agak kaya la jugak. Hmm memang kaya, Cara dia cerita, cara dia cakap, and everything about him memang menggambarkan betapa kayanya beliau! Huh, tapi sometimes tu dia cerita macam tak logik. Ada satu masa tu, dia tersilap sent message lah kononnya. Dia cakap apa tau? ' Anna bank in 200k asap' Hahahah tak logik kan? Tapi itupun aku masih tak nampak lagiiii...

Tapi seriously aku cakap, dia layan aku memang, perghhhh! I think that's what girls have ever wanted form their partners. Kami kerap la jugak bergaduh. Bergaduh sebab aku yang memang tak percayakan dia? Yelaa mana taknya cara dia cerita tu memang tak masuk akal langsung. Tapi at last kami akan okay. Kalau aku cakap aku tak sayang, tipu laa kan? Even sikit ja. Hah! Nevermind, 'Im fine'.

LIES 

I told everything about him to my mom. I repeat, everything! She knows everything. Sehari sebelum raya haji haritu, aku bagi mak aku cakap dengan Daniel. Waktu dia ada dekat hospital. Dia cakap dia ada sakit leukimia. Bla blaa blaaa! Dia nak tipu aku yang belajar tentang sains ni ea? Hahaha! It sounds funny there. Okay back to my mom. Time mak cakap dengan Daniel, mak ada cakap, alaaaa kenapa laa suara dia macam perempuan? Hahahah menarik sangat!

Sampaiiii la satu hari tu, Daniel cakap dia nak kena pergi Medan. Ada seminar apa entah.. Sebab dia punya bapak yang kat UK tu yang arrange. Agak tidak logik disitu. Dia kena attend for that seminar for 4 days. Sebelum tu, aku ada re-install Viber. Pastu tak sangka pulak Daniel ada Viber. Tapi agak terkejut gambar profile dia letak gambar perempuan. Perenpuan tu budak sekolah aku and dia cakap itu sepupu dia.

Tapi cuba fikirkan balik, macam tak logik kan kalau nak letak gambar perempuan even sepupu sendiri kalau dah muka tu boleh tahan handsome. Akudah mula syak disitu. Sangat syak! Aku dah mula fikir macam macam dah masa tu. Then, dua hari lepas tu, ada junior, DM aku. Dia cakap Daniel Izaac tu betul ka wujud? Okay, time tu aku dah mula tak sedap hati dah. Aku tanya lah kenapa cakap macam tu. Dia cakap, Tengku Arif Kasyaf dan Megat Izaac adalah fake. Kebetulan both of them tu kawan Daniel. 

Dah lepas cakap cakap cakap cakap pasal Daniel tu, aku mintak lah number Tengku Arif Kasyaf tu dekat jumior aku. Haaa sah! Daniel pun fake jugak. Sebab number dorang sama. Agak patah hati disitu. Tapi takpa, I just kept relationship on. Acting like nothing happen. Dan aku dah tau siapa sebenarnya Daniel Izaac, Tengku Arif Kasyaf dan Megat Aizaac. Mereka tu semua adalah orang yang sama dan mereka tu PEREMPUAN!

Perempuan tu pulak ada lah junior aku sendiri. Budak form 4 sekolah aku. Budak sebelah kelas aku sendiri. Dan orang tu adalah orang yang Daniel cakap sepupu dia. Aku geram gila dengan dia tuuuu.. Bukan setakat aku yang kena, member dia yang lain pun dah penah kena dengan dia. Dengan member dia pun sanggup, apatah lagi dengan aku. Tapi kalau difikirkan balik, macam lawak pun ada. Bercinta dengan perempuan, kan? Fuck you girl!

OBSESSED.



To be continued.....

OLD | NEW

Follow me/Twitter