Calm.

Suni
Amani.
'To be or not to be, that's the question'

Cara untuk menegur?
Tuesday 23 April 2013 | 00:34 | 0 voices
Dengan nama Allah, saya memohon ampun sebelum saya nak terkata kat seseorang dan mungkin kepada sesemua. Ugh. I dont know how to speak it out. Saya ingin bermohon maaf atas bawah tepi kiri kanan semua. BAGAIMANA CARA YANG BETUL DAN EFFECTIVE untuk menegur kesalahan orang yang ternyata memang salahnya, sudah terang lagi bersuluh. How to normally fix it? Let me tell you son. I ask you once again? How to simply overcome this matter? Ouhhh of course, it does a matter.

Hmm adakah kita akan menegur kesalahan seseorang itu di hadapan public? Mungkin sesetengah orang mereka akan buat. It was such a satisfaction for them, indeed. Mereka akan rasa begitu 'gah' apabila dapat detect kesalahan seseorang and automatically they will do such a enjoyable thing. Tanpa rasa segan silu, tanpa berfikir dahulu sebelum bertindak, mereka akan terus menegur mangsa itu. What kind people was this?

Large 
 Don't misunderstand. These kind of people obviously do not omnomm nomm like this!

Dan mugkin bagi sesetengah orang memang mereka mengamalkan cara menegur dengan betul? Okay la kalau orang yang macam tu? Kalau yang selain daripada tu? Uhhuuuu.. *SAYA TAK KATA. I can feel it cause I've gone through this before. Ya! Memang saya ada buat kesalahan iaitu kesalahan tatabahasa english. Saya tak kisah kalau orang tu nak tegur saya disebabkan kesalahan yang memang yaa saya lakukan. Tapiiiii, cara dia tegur tu memang guhhh! It's humiliating. Saya bersyukur sebab saya tidak bersifat dendam lagi pada waktu tu. Tapi dalam hati niii, asdfghjkloiuytre haaaa tak terkata lah. 

P/S: Sesiapa yang bercadang untuk menegur kesalahan rakan anda, sila fikir sebelum bertindak. Think about others, dont ever be selfish!

OLD | NEW

Follow me/Twitter