Calm.

Suni
Amani.
'To be or not to be, that's the question'

Kadang-kadang aku stress
Wednesday 17 April 2013 | 22:46 | 0 voices
S T R E S S?? Siapa yang tak pernah rasa stress kan? Stress ni kadang-kadang ja sangat bagus untuk diri sendiri. Tapi tendency untuk stress menyumbang kemudaratan kat diri kita ni memang banyak. Sometimes we get headache of being stress, sometimes we get emotional of being stress.. Wahhh cakap mat salleh pulak aku. haa tiba-tiba aku rasa ingin menyelit sikit tenang isu cakap dalam bahasa asing ni..

Talking in English is good. It will practice our own selve to be more ready to face the future that we don't really know what are going to happen. It is not about an english at all. It may be Spanish, French, and other languanges. Masalahnya sekarang adalah penerimaan orang lain terhadap individu yang 'sering' menggunakan bahasa asing sebagai perantaraan. Tak kira di mana atau apa sebab mereka menggunakan bahasa Inggeris sebagai medium untuk mereka berkomunikasi.. People nowadays are used to use an English, whether a status that posted via Facebook, or tweets they just has tweeted in Twitter. Setengah individu yang berfikiran sempit mungkin akan kata " Elehh, dia ni berlagak pulak nak cakap LONDON, berlagak la tuu" I EXCLAIMED TO YOU PEOPLE. This is not an issue. Bukan tujuan untuk membangga diri ka apaa. Blergghhh.. Aku ni sebagai pengguna beberapa social networks yang sedia ada, agak sering menggunakan bahasa Inggeris sebagai my daily language. TOLONG, SAYA MERAYUUU! Supaya buangkan sikap berfikiran sempit seperti itu. Dalam dunia ni siapa-siapa saja boleh bercommunicate in English IF THEY WANT TO.. "If there's a will, there's a way"

Okay, apparently aku dah lari dari topic yang sebenarnya. Aku saja ingin menyuarakan pendapat aku yang tak dapat bersuara sudah sekian lama. TERASA SEDIH DI DALAM HATI. Tunduk, tutup muka >.< Maybe itu adalah salah satu issue yang akan membuatkan aku jadi stress. Bila aku stress, aku akan sakit kepala. Sakit kepala? Yes, aku setiap hari sakit kepala. That's not meant I get stress everyday. aku sendiri taktau apa masalah aku sampaikan setiap aku sakit kepala. Mungkin suka tidur lewat. Hmm tapi tak berapa lewat sangat laa.. Biasalah, remaja macam aku memang tidak akan pernah mengerti erti tidur awal. Banyak kerja yang perlu dilakukan. Antaranya, tengok tv, updating status, tweet something. Study shown all these activites would overcome stress...

OLD | NEW

Follow me/Twitter