Calm.

Suni
Amani.
'To be or not to be, that's the question'

Tawaran ke mana?
Saturday 18 May 2013 | 20:04 | 0 voices
Peace be upon you :)

17th of May? Tarikh apakah itu? Pentingkah? Adakah pentingnya seperti sesuatu benda yang menentukan masa depan kita semua?

Di sini saya ingin katakan ya. Tarikh tersebut adalah penting dan merupakan tarikh keramat bagi lepasan SPM 2102 *tahun lepas. Pada detik itulah di mana terumumnya kejayaan sesorang dalam permohonan mereka untuk melanjutkan pelajaran di ipta/matrikulasi atau di mana-mana institut pendidikan.

So how was you result peeps? Hmm bagi yang berjaya, tahniah.. Officially, tbh, permohonan saya tak berjaya. Yaa maybe saya berjaya mendapat tawaran untunk melanjutkan pelajaran di Uitm. It is about the programme offered. It is not even interesting at all. Saya bukan nak memilih. Dalam bab pelajaran, kita perlu tengok program yang ditawarkan dan compare dengan apa yang kita minat. Cuba bayangkan ada dapat program yang lansung anda tak minat? Dan anda tahu anda tidak akan dapat carry subject tu? Haaaa acanoo??? So, that was really me.

Sebaik saja saya dah dapat tahu saya tak berjaya dapat programme yang saya apply tu, yes! I cried. Saya mengaku saya dah menjadi lemah pada waktu tu. Saya rasa saya dah kecewakan parent saya. Dan I ruined their high hopes. Bayangkan kalau anda berada di tempat saya? Then I decided to apply Unisel. Yes I got it. Foundation for bachelor of education ( TESL ) ; 1 year. Kos dalam tempoh 1 tahun tu sebanyak RM7K. Andd haahahahhah! Ok bye for Unisel. Hmmm

Last, I decided to further my study in lower six. I have no choice. At first tu, rasa berat hati jugak. Yes sangat berat hati.. Hmm tapi Rasfan yang emmmm entah berjaya memujuk budak yang mengada ni. Hmmmm thanks. So dalam masa beberapa hari saya ke sekolah semuala, ke sekolah yang sama dan belajar dalam tingkatan 6. Saya harap sangat saya akan dapat mengekalkan prestasi yang elok.

OLD | NEW

Follow me/Twitter