Calm.

Suni
Amani.
'To be or not to be, that's the question'

The Revival
Sunday 27 April 2014 | 17:14 | 0 voices
Kebangkitan..

Ya, sememangnya sangat subjektif kerana ianya merupakan satu pilihan. Dihidupkan atau dimatikan begitu sahaja. Bagi yang memilih untuk menghidupkan, langkah keramat perlu disusun, serapi mungkin. Tersalah langkah, yang hidup menjadi mati. Yang mati, terbinasa.

Aku, diberi peluang kali kedua untuk menikmati dan merasai nikmat kebangkitan setelah setahun lamanya deriaku mati, tertanam di dalam sudut yang paling dalam. Hanya mampu dicapai melalui peluang-peluang yang diberikan. Menunggu, pasti perit. But do believe me, if you are meant to be, the only Allah will let you be. 

Ya, peluang.. Peluang dan peluang.. A chance doesn't mean you can survive. Peluang aku, dengan dikurniakan dan digantikan dengan sesuatu yang mirip sifatnya dengan sesuatu yang dihilangkan. Mungkin pengajaran yang sesuai patut aku ambil dari kejadian yang lepas supaya tak berulang lagi, mungkin.

Belajarlah wahai Amani untuk menghargai peluan yang diberikan. Aku juga bersyukur dengan peluang tersebut. Hargailah kerana di saat engkau menangis, orang lain ketawa. Kini, tibalah masa untuk engkau ketawa di samping orang yang sedang bermimpi untuk menangis.

OLD

Follow me/Twitter